کـوکـو سبـزی با نـان تست

مواد لازم

سبزي كوكو

250  گرم

تخم مرغ

3  عدد

گردوي خرد شده

به مقدار لازم

آرد

1  تا 2 قاشق غذاخوری

پياز رنده شده

1  عدد

سيب زميني پخته رنده شده

2  عدد كوچك

نان تست سبوس دار يا نان باگت

10  عدد

زرشك

1  قاشق غذاخوری

روغن

به مقدار لازم

نمك و فلفل و زردچوبه

به مقدار لازم

 

روش تهیه:

در کاسه ای، سبزی کوکوی خرد شده را با تخم مرغ‌ها مخلوط می‌کنیم و پياز و نمک و فلفل و زردچوبه و سیب زمینی و زرشک و گردو و آرد را اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم.
- با کارد وسط نان های تست را در می آوریم. از تابه نچسب با کف ضخیم و دردار استفاده می کنیم. کف تابه را کمی چرب کرده و نان های تست را در تابه قرار داده و از مایه کوکو وسط آنرا پر می کنیم و شعله را کم می کنیم و در تابه را می بندیم وقتی یک طرف پخته شد کوکو را برگردانیده و طرف دیگر را هم می پزیم و بقیه کوکو را به همین ترتیب سرخ می کنیم.
- اگر در تابه روغن زیاد بریزیم به علت بافت اسفنجی نان تست روغن زیادی به خود می کشد و بهتر است از روغن به حدی که کف ظرف چرب شود استفاده کنیم.

 

سایر نکات:

- سبزی كوكو: ریحان ، ترخون ، شوید ، گشنیز و جعفری

- میزان سیب زمینی پخته شده رنده شده، زیاد نباشد وگرنه کوکو سبزی تبدیل به کوکو سیب‌زمینی می‌شود . این میزان فقط برای انسجام کوکو می‌باشد.

- زمانی که حلقه‌های نان باگت را درون روغن گذاشتیم و مایه کوکو را درون آن ریختیم، با قاشق روی آن را صاف می کنیم و دقت داشته باشیم که کاملاً با سطح نان برابر شود اگر از سطح نان پایین‌تر باشد، نان سرخ می‌شود و سطح کوکو سرخ نشده می‌ماند.

- گردوها را خیلی ریز نمی کنیم و به صورت پودر درنمی آوریم. گردو بايد دندان گير شود.

- اگر از نان باگت استفاده می کنیم بايد نان باگت‌ها را به صورت حلقه ای ببريم (به ارتفاع نیم سانتیمتر) و درون حلقه ها را از خمیر خالي می کنیم و مانند نان تست داخل تابه گذاشته و داخلش را مواد كوكو می ریزیم

 




دسته بندی : پیش غــذا یا اردروکوکو و کتلتغذاهای مناسبتیتولد
کلمات کلیدی : سبزیتخم مرغگردوسیب زمینینان تستنان باگت

| | نویسنده : کتایون |